Ik kwam een discussie tegen van juristen over het afschaffen van uurtje-factuurtje. Het begon met een pleidooi van een voorstander: hij stelt dat het afschaffen van het uurtarief veel meer kan zijn dan een andere manier van factureren. Het kan de opmaat zijn voor een heel nieuwe manier van werken. En, zegt hij: “Met als resultaat: een betere band met cliënten die langer bij je kantoor blijven.” Lees hier het hele artikel. Vandaag verscheen een vervolg, waarin een andere advocaat stelt dat klanten vaak huiverig zijn voor alternatieven. Maar ondertussen bieden zij wel vaak abonnementsvormen aan.
De Strippenkaart past prima bij het omschakelen naar een abonnementsvorm.
En dat gebeurt ook al wel. Hier is een jurist die vertelt over werken met strippenkaarten..
Interessant, deze omslag in het denken.
Maar vergeet niet: een strippenkaart werkt beter voor mensen die jou en jouw dienstverlening al kennen. Het is dus minder geschikt om nieuwe klanten aan te trekken, gebruik het liever voor de klanten die je al hebt.
Wil je ook iets met strippenkaarten doen? Lees mijn artikel terug voor een soepele start.